top of page
  • Černý sněhulák admin

Jak poznat dobrého realitního makléře: 4 užitečné tipy

Dobrého realitního makléře můžete poznat relativně snadno. Podle kterých znaků poznáte, zda před vámi stojí skutečný odborník?

Dobrý makléř umí prezentovat sám sebe

Prakticky ještě v okamžiku, než se setkáte tváří v tvář, si můžete udělat obrázek o konkrétním člověku díky jeho webové prezentaci. Tu by totiž rozhodně kvalitní odborník na reality v dnešní době mít měl, stejně tak se dobrý makléř prezentuje i na sociálních sítích. V ideálním případě si tak můžete prohlédnout portfolio nemovitostí, které má v nabídce. Napovědět mohou i dobré reference klientů, ale tady pozor. Pozitivní reakce píše málokdo, zatímco negativní recenzce píšou často ti, kterým nebylo oprávněně možno vyhovět. Nemovitost například nemohli koupit, protože makléř dodržuje etiku prodeje tomu, kdo byl například první nebo tomu, kdo nabídl více peněz, přičemž povinností makléře je hájit zájem prodávajícího. Při posuzování referencí je tedy nutné být obezřetný.

Dobrý makléř má slušné vystupování

Jde o zdánlivou maličkost, ale profesionál se pozná i podle toho, že dbá na detaily. Samozřejmostí by tak mě být vhodný reprezentativní oděv, kultivované vystupování a včasné příchody na domluvené schůzky. Spolehlivý makléř schůzky neruší nebo nepřesouvá bez omluvy. Je navíc přiměřeně aktivní, dobrý obchodník rozhodně nedělá na prohlídkách jen znuděnou stafáž. O prezentované nemovitosti ví vše, co je nezbytné.

Dobrý makléř je připravený

Orientuje se vámi vybraný makléř v aktuální legislativě ohledně realit? Má přehled v ekonomických otázkách, jako jsou daně, ale cizí mu nejsou například ani konkrétní pasáže ze stavebního zákona? V takovém případě se jedná zřejmě o zkušeného odborníka, jemuž můžete důvěřovat. Zde je nutné si také uvědomit, že kvalitní realitní makléř není ani právník, ani stavař.


Je tedy naprosto přirozené, že sice musí disponovat jak právním, tak stavebním povědomím, ale detailní informace nechává na odbornících, tedy právnících a stavebních inženýrech. Je tedy logické, že pokud něco neví, má kolem sebe dostatek odborníků, se kterými se poradí, aby tak klientovi poskytl relevantní informace. Solidní makléř dbá na to, aby u klienta vzbudil dobrý dojem i tím, že poradí zcela nezištně. Nestyďte se proto ptát. Transakci však zkušený expert stále bere ryze obchodně, citové vazby k nemovitostem do realitního byznysu jednoduše nepatří.

Velmi pečlivě se tak věnují prodeji nemovitostí dle našeho zjištění spíše menší realitní kanceláře nebo jednotliví makléři jako OK Real Estate nebo Realitní společnost Praha

Dobrý makléř se nebojí technologií

Kvalitní makléř sleduje aktuální vývoj nejen ve světě realit a zajistí tak třeba i home staging pro nemovitost, ale vyzná se i v přidružených oblastech. Dalším důležitým odvětvím je zejména marketing a prezentační dovednosti. Dobrý makléř se kromě fotografií na úrovni postará i o videoprezentaci nemovitosti a na míru nechá vytvořit i virtuální prohlídku vaší nemovitosti, případně pořídí záběry z dronu. Umí také pracovat s pokročilými marketingovými nástroji, jako je reklama na Facebooku, e-mailing či speciální poptávkové databáze.



3 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

コメント


bottom of page